PROIECTELE FINANȚATE ÎN CADRUL EDIȚIEI A TREIA SUNT:
Nume proiect: Hub-ul Educațional Știintescu
Școala/ONG: Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu”, Orașul Breaza
Suma finanțată: 21.500 de lei
Echipa: Corfu Diana (coordonator proiect), Nicola Alina, Jagă Mihaela, Cazan Laura, Trocaru Sorin, Duță AlChiți Mihaela
Sumar proiect: Proiectul își propune să crească interesul elevilor și să promoveze o atitudine de tipul „Știința fără bariere”. În cadrul cluburile de astronomie, robotică, fotografie și ecologie, înființate în această ediție a programului la Liceul Teoretic ,,Aurel Vlaicu” din orașul Breaza, 200 elevi vor descoperi lumea fascinantă a științei. Elevii participanți vor avea ocazia să desfășoare activități practice, vor învăța să problematizeze, să găsească soluții la diverse întrebări și provocări date, dar și să împărtășească elevilor mai mici cele învățate, pentru că, astfel, se consolidează și cunoștințele pe care tocmai le-au acumulat.
Nume proiect: Hub-ul Educațional Știintescu Historical Upgrade for Basic Education and Science (HUB-ES)
Școala/ONG: Școala Gimnazială Comuna Filipeștii de Târg
Suma finanțată: 21.500 de lei
Echipa: Mitu Corina Maria (coordonator proiect), Stan Marina, Aldea Georgiana, Mărăcineanu Leontina
Sumar proiect: Proiectul a vizat înfiiintarea Clubului de Tehnologii, având ca scop dobândirea de competențe IT, precum și lucrul într-o maniera inovatoare și creativă. Având în vedere specificul zonei, în general, părinții elevilor sunt angajați în Parcul Industrial Ariceștii Rahtivani sau au certificat de producător și trăiesc din agricultură, astfel că este oportună înființarea de mini-sere unde elevii să își dezvolte cunoștințele despre cultivarea și îngrijirea plantelor. Desfășurarea de activități de studiu în format digital, Clubul de tehnologii având aplicabilitate în cadrul orelor de fizică –construirea spațiului, al serelor, chimie – substanțe hrănitoare, biologie, dezvoltarea plantelor, educație tehnologică – proiect de antreprenoriat și informatică și TIC – studiu în format digital, proiectare, prezentare, fotografii etc.
Nume proiect: – HUB Educational Stiintescu Elie Radu – ERCAST(Educație, Respect, Comunicare, Acțiune, Succes și Temeritate).
Școala/ONG: Liceul Tehnologic Energetic „Elie Radu” Mun. Ploiești
Suma finanțată: 21.500 de lei
Echipa: Constantinescu Dana (coordonatorul, mentor echipa de robotică ERCAST), Văsii Cristian (director), Dumitrescu Daniela (mentor echipa de robotică ERCAST), Chiriță Doinița, Arsenoiu Mihaela, Plesea Mihaela, Radu Codruț (teamleader echipa ERCAST), Anton Edy, Radu Otilia, Minea Elena, Pîrvu Letiția, Dumitru Cristina
Sumar proiect: Hub-ul educațional ERcast este destinat elevilor de liceu cu vârste între 14 și 18 ani, pasionați de discipline din zona educației STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) și a cuprins ateliere de mecanică, fizică, cursuri programare 3D, dezvoltare personală, orientare profesională, dicție și vorbit în public. Era nevoie de acest hub în liceu deoarece el a oferit oportunitatea elevilor de a construi şi programa un robot, proces care constituie o mare provocare. În plus, a inspirat întreaga echipă să lucreze interdisciplinar, să aplice principiul learning by doing, învățând cu plăcere și punând în practică, ulterior, cunoștințele asimilate. De asemenea, i-a ajutat pe elevi să capete abilități sociale, tehnice, științifice și de management, fiind gata să îmbrățișeze meseriile de mâine, inclusiv cea de-a patra revoluţie industrială, cea a EREI DIGITALE.
Nume proiect: – HUB Educational Stiintescu
Școala/ONG: Școala Gimnazială ”Henri Mathias Berthelot” Ploiești
Suma finanțată: 21.500 de lei
Echipa: Radu Irina (coordonator proiect), Vasile Irina, Ianculescu Angelica, Apostolescu Adriana, Arion Alina, Virghileanu Cristina, Cristea Sergiu
Sumar proiect: Cu scopul de a oferi elevilor şcolii mai multă expunere ȋn ceea ce priveşte activităƫile STEAM, echipa de proiect a simțit nevoia implementării unui hub educaƫional prin care profesorii pot sᾰ colaboreze, sᾰ se dezvolte, sᾰ experimenteze diferite moduri de organizare a colectivului de elevi şi sᾰ vadᾰ beneficiile pe care acestea le pot aduce ȋn procesul de predare-ȋnvățare.Proiectul a fost conceput sub forma unor ateliere care se s-au desfășurat pe parcursul a 4-5 săptămâni, în spațiul special amenajat în acest sens, laboratorul de fizică al şcolii.
Fiecare atelier a introdus elevii in sfera activităților STEAM, prin formarea unor competențe specifice precum analiză, sinteză, gândire critică, cunoaștere de sine etc. Ateliere au fost gândite cu scopul de a promova activitᾰƫi care nu sunt cuprinse ȋn planurile cadru: educaƫie media, public speaking, metode de calcul altenative, programare, curs de dezvoltare personalᾰ, toate concepute ȋntr-un spaƫiu care stimuleazᾰ colaborarea ȋntre elevi de la diferite clase şi niveluri de ȋnvᾰƫare.